مسئول موزه‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: بازدید از موزه‌های سراسر استان، فردا(28 اردیبهشت) رایگان است.
کد خبر: ۴۲۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 17 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،پیمان نعمتی ، با اشاره به وجود 12 موزه در سطح استان، گفت: از این تعداد سه موزه در دست مرمت و ساماندهی بوده، اما مابقی فعال است.

وی افزود: از مجموع این موزه‌ها چهار موزه "پارینه سنگی" و "خط و کتابت" تکیه بیگلربیگی، موزه "تاریخ و مردم شناسی" تکیه معاون الملک و موزه "صنایع دستی" واقع در دبیراعظم در شهر کرمانشاه قرار دارند.

مسئول موزه‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: بازدید از محوطه‌های تاریخی تاقبستان، بیستون و معبد آناهیتا که به نوعی موزه سرباز هستند نیز در این روز رایگان است.

نعمتی در ادامه در خصوص روند ساخت موزه بزرگ استان، با بیان اینکه ساخت ساختمان و بنای این موزه از سال 1354 شروع شده، گفت: بنا به دلایلی از جمله پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن هشت سال جنگ تحمیلی و دربرخی برهه‌ها بدلیل مشکلات اعتباری کار ساخت این موزه متوقف ماند.

وی افزود: مجددا از حدود 15 سال پیش کار ساخت این موزه از سرگرفته شد و دوباره به دلیل بحث‌های حقوقی و تعویض نقشه کار متوقف شد.

مسئول موزه‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه مدیریت استان و نیز مدیرکل میراث فرهنگی استان به جد پیگیر از سرگیری کار ساخت این موزه هستند، گفت: رد حال حاضر مشکل کار مربوط به بحث‌های اعتباری نیست و تنها بحث برطرف کردن برخی اشتباهات و ایرادات گذشته در ساختمان بنای این موزه مطرح است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار